El projecte d'aquest habitatge s'ha anat fent ‘a foc lent’, és a dir, les intervencions s'han anat realitzant per parts en les diferents estances fins a tenir el resultat de la reforma integral que, ara ja sí, l'estudi d'interiorisme Tinda’s Project pot mostrar íntegrament. Aquest pis, de 140 metros quadrats, situat a la ciutat de Barcelona pertany a un matrimoni amb fills ja grans que ja no resideixen a casa, una etapa que els propietaris han aprofitat per a donar-li una nova imatge a l'habitatge familiar, ja no sols amb intenció d'actualitzar-la, sinó també per a adequar-la a altres necessitats....Veure més
El projecte d'aquest habitatge s'ha anat fent ‘a foc lent’, és a dir, les intervencions s'han anat realitzant per parts en les diferents estances fins a tenir el resultat de la reforma integral que, ara ja sí, l'estudi d'interiorisme Tinda’s Project pot mostrar íntegrament.
Aquest pis, de 140 metros quadrats, situat a la ciutat de Barcelona pertany a un matrimoni amb fills ja grans que ja no resideixen a casa, una etapa que els propietaris han aprofitat per a donar-li una nova imatge a l'habitatge familiar, ja no sols amb intenció d'actualitzar-la, sinó també per a adequar-la a altres necessitats. La prova és que la intervenció de l'estudi liderat per l’Eva Mesa ha implicat tant treball d'obra incloent el canvi de velles instal·lacions, com d'interiorisme i decoració.
A la cerca de la màxima lluminositat
Un dels principals condicionants del pis és la seva ubicació en els baixos de l'edifici, fet que suposa una menor entrada de llum natural i, per tant, calia pensar en els millors recursos per a aconseguir potenciar-la al màxim.
El primer pas va ser aclarir el parquet que hi havia d'origen. Es va procedir a restaurar-lo en tot l'habitatge i, amb això, restar-li intensitat a la fusta de roure. La següent decisió que va prendre Tinda’s Project va ser la de recórrer a una paleta cromàtica basada en el blanc (inclosa la fusteria de les portes) i en la fusta natural, lluny dels tons grisos habituals dels seus projectes que, en aquesta ocasió, no haguessin ajudat en aquesta cerca per tenir espais més lluminosos.
Això s'ha aconseguit perfectament tant en la sala-menjador com en la suite, les dues estances que tenen entrada directa de llum des de l'exterior a través de grans finestrals.
DISTRIBUCIÓ
Una de les estances que ha millorat notablement és el rebedor. D'una banda, estèticament, ja que s'ha reformat per complet i s'ha dotat del mínim mobiliari, amb una consola d'estructura fina i uns pocs accessoris decoratius. I per un altre, per la lluminositat. Abans pecava de fosc i ara, amb les parets blanques i el sòl més clar, sembla un altre, destacant la recomanable idea de la porta d'accés a la sala (a mà dreta i corredissa) amb una part envidrada, la qual cosa permet el pas de la llum natural.
Sala d’estar i menjador comparteixen el mateix espai i és la intervenció més integral que ha fet Tinda’s Project en el pis, amb tot completament nou, a excepció dels quadres que són obra de la propietària i, encara que en tons pastel, aporten el toc més vistós a un predominant ambient serè i relaxant de blancs i crus.
A la sala d’estar, dos sofàs en forma de L protagonitzen la part més confortable, entorn d'una taula de centre de vidre que incrementa més si cap la sensació de lleugeresa i amplitud. La tapisseria dels sofàs, els estors i els pufs han estat confeccionats per Tinda’s Project, en colors molt clars, com la catifa.
Esment especial es mereix el moble de la televisió fet a mida per l'estudi, també en color blanc i pensat com a element separador respecte al menjador encara que en una ubicació lateral discreta, que no interfereix en la zona de pas. En la paret principal, s'ha disposat un moble, el disseny del qual és molt identificatiu de Tinda’s Project. En forma de lletra ‘i’ majúscula, va de sòl a sostre en laca blanca, tot tancat per a emmagatzematge excepte sengles buits decoratius simètrics en fusta i mirall.
El menjador per a sis comensals és de línies molt senzilles i les butaques han estat entapissades per l'estudi, igual que la confecció de les cortines. Aquest se situa al costat de l'altra porta que té aquest espai i que connecta amb el passadís i les altres estances del pis, afavorint un flux més directe especialment amb la cuina.
La cuina va ser de les primeres intervencions que es van realitzar a l'habitatge. Es va reformar sobre la base d'una línia més actual, tota en blanc i combinant-la amb el metall de la campana extractora, els tiradors i alguns electrodomèstics, i introduint alguns mobles amb vidre.
D'una línia molt similar és la cambra de bany de la suite, amb qui la cuina comparteix el paviment ceràmic blanc en format gran. El fet de no comptar amb llum natural va condicionar l'elecció d'un revestiment en color os, així com el moble del lavabo en color blanc també. El sobre del lavabo s’allarga per sobre del vàter per a crear una balda decorativa i s'ha col·locat una altra volada, en la part inferior del lavabo, per a tenir a mà el més imprescindible. El mirall horitzontal de grans dimensions i un original marc trenat en acabat metàl·lic, potència l'efecte d'ampliar aquesta estança.
Quant al dormitori principal, un armari a mida blanc sense tiradors recorre la paret als peus del llit en una suau corba. De la mateixa fusta són les dues senzilles baldes que fan de tauleta de nit a cada costat del llit, sense més artificis, per a deixar lliure tota la part inferior i guanyar en amplitud visual. Uns delicats estors en lli tamisen l'entrada de llum natural i, igual que la catifa i la roba de llit, també s'han triat en color blanc. L'única llicència cromàtica permesa que altera l'harmonia del dormitori és el moble fosc de noguera, una peça d'herència de la propietària.
Veure menys